CyberGym:  18 - Μεταχειρισμένοι Εξοπλισμοί Γυμναστηρίων

Πρώτη δημοσίευση 10/03/05.

Επισκευές Ηλεκτρονικών

Αρχική     Επικαιρότητα     Εξοπλισμοί

Προγράμματα Διατροφής - Άσκησης Εξοπλισμοί Γυμναστηρίων Προβληθείτε στο CyberGym.gr

Πίνακας

Μυϊκών Ομάδων-Ασκήσεων-Οργάνων

 

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να μάθει κάποιος που θέλει να ανοίξει γυμναστήριο είναι ποιές είναι οι μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματός του, ποιές ασκήσεις τις γυμνάζουν και σε ποιά όργανα ή μηχανές μπορεί να κάνει κανείς αυτές τις ασκήσεις.

Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να μάθει ο αρχάριος γυμναστηριούχος είναι το ποιά είναι η σωστή εκτέλεση της κάθε άσκησης στα όργανα ή τις μηχανές. Η σωστή εκτέλεση περιλαμβάνει τη σωστή κίνηση και τη σωστή αναπνοή.

Το τρίτο πράγμα είναι να μάθει να βγάζει προγράμματα ανάλογα με τις επιθυμίες και απαιτήσεις των πελατών χωρίς να παραμελεί καμιά μυϊκή ομάδα. Στόχος είναι η συμμετρική μυϊκή ανάπτυξη όλου του σώματος, ενώ, αν ο πελάτης ασχολείται με κάποιο άθλημα, μπορεί να προσθέτει και τις ειδικές ασκήσεις, οι οποίες κάνουν ποιό δυνατές και ποιό επιδέξιες τις κινήσεις που χρησιμοποιεί στο άθλημά του.

Το τέταρτο, αλλά εξίσου απαραίτητο με τα πρώτα τρία, είναι το πώς να προφυλάσσει τους γυμναζόμενους από τυχόν τραυματισμούς καθώς και πώς να τους γυμνάζει για αποθεραπεία μετά από μικρούς τραυματισμούς. Η γυμναστική για θεραπείες ή βελτιώσεις σωματικών ατελειών είναι ένα πιο ειδικό κεφάλαιο.

Συνεπώς, το κριτήριο για την προμήθεια του εξοπλισμού ενός γυμναστηρίου είναι το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται, το επίπεδο έντασης της προπόνησης που θα γίνεται καθώς και τα προγράμματα που θα δίνονται στους πελάτες.

Ο επόμενος πίνακας, που σας δίνουμε, συνδέει τις κυριότερες μυϊκές ομάδες με τις κυριότερες ασκήσεις, που τις γυμνάζουν, και με τα κυριότερα όργανα και μηχανές, που χρησιμοποιούνται για αυτή τη δουλειά.

Ο πίνακας αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν υπόδειγμα για τον εξοπλισμό ενός μικρού ή και μεγάλου γυμναστηρίου. Γι' αυτό το λόγο χωρίζουμε τις μηχανές εκγύμνασης σε δύο κατηγορίες: στις μηχανές πρώτης ανάγκης (Α) και στις μηχανές που δεν είναι άμεσα απαραίτητες (Β).

Φυσικά στον εξοπλισμό θα προστεθούν και τα ηλεκτρονικά όργανα και μηχανές για αεροβική άσκηση.

Τέλος, θα τονίσουμε ότι όποιο μηχάνημα και να αγοράσετε, αυτό δεν μένει "καινούριο" για πάντα, αλλά η καθημερινή του χρήση μοιραία του δημιουργεί φθορές τις οποίες σε πρώτη φάση θα πρέπει να μάθετε να συντηρείτε εσείς οι ίδιοι. Συνεπώς, και γνώσεις συντηρητή θα πρέπει να αποκτήσετε και ένα μικρό σετάκι από εργαλεία και ανταλλακτικά θα πρέπει να δημιουργήσετε. Κυρίως, όμως, θα πρέπει να ελέγχετε συχνά τα όργανα και τις μηχανές, διότι, όταν κάτι δεν λειτουργεί καλά, ο πελάτης δείχνει πάντα τη δυσαρέσκειά του "με τα πόδια", δηλαδή σηκώνεται και φεύγει!!!

 

Συσχετισμός:

Μυϊκές Ομάδες - Ασκήσεις - Όργανα (Μηχανές)

 

Μέρη Σώματος

(Μυϊκές Ομάδες)

Ασκήσεις

Όργανα

Μηχανές (Α)

Μηχανές (Β)

 

(Βοηθητικά Όργανα) ==>

ΡάφιαΔίσ-ΡαφΑλτ

ΡαφΜπαρ

 

 

Αυχένας

Κάμψεις - Στροφές

ΖώνΚεφ+Δίσκοι+ΠαΟρ

 

μΑυχένα

Τραπεζοειδής

Εκτάσεις

(ανασηκώματα ώμων)

Αλτ/Όρθ

 

 

Μπάρα/Όρθ

Στήθος

Πιέσεις Οριζ

Αλτ/ΠαγκΟριζ(στριφτ)

μΣμιθ 

 

Μπα/ΠαΟρ μΟρΠιΣτη-Καθ/Ξαπ  
Πιέσεις Επικλ

Αλτ/ΠαΜετ(στριφτ)

μΣμιθ

 

Μπα/ΠαΕπ μΕπΠιΣτη-Καθ/Ξαπ  
Πιέσεις Κατακλ Μπα/ΠαΚατ  μΣμιθ

μΚατΠιΣτη-Καθ/Ξαπ

Εκτάσεις Θωρακ Αλτ/ΠαΜετ μΘωρακ μΚροσόβερ
Πουλ-όβερ

Αλτ/ΠαΟρ

  μΠουλόβερ
Μπα/ΠαΟρ    
Βυθίσεις Στηθ Δίζυγο ανοιχτά   μΒυθίσεων

Πλάτη

Έλξεις-Εμπροσ-Οπισθ

Μονόζ

Τροαλ-Ψ

Μονόζ-Διζ+Βοήθ

Κωπηλ Μπα/Σκυφτ Τροχαλ-Χ  
Μονοαλτ/Σκυφτός μΣταυρός-μΚωπηλ  
Iron Cross Σταυρός - Αλτ/Πα   μΆιρονΚρος

Ώμοι:

Δελτ Μέσ

   - Εμπρός

-Πίσω

Εκτάσ-Πλάγ

Αλτ/Όρθ

μΠιΏμων

μ Δελτοειδ

ΌρθΚωπ Μπα/Όρθ    
Ανοίγματα-Προτάσεις Αλτ/ΠαΜετ μΘωρακ μΕμπρΔελτ
Εκτάσεις Σκυφτές Αλτ/Σκυφτ   μΠίσωΔελτ

Δικέφαλοι

Κάμψεις 

Αλτ/ΠαΔικεφ

Τροχαλ-Χ

μΔικεφ

Μπα/ΠαΔικεφ    
Κάμψεις Αυτοσ/σης Αλτ/ΠαΟρ    

Τρικέφαλοι

Πιέσεις

Αλτ/Όρθ

Τροχαλ-Ψ

μΤρικεφ

Αλτ/Σκυφτ    
Εκτάσεις Μπα/Πα - Δίζυγο   μΒυθίσ

Καρποί-Πήχεις

Εκτάσεις

Αλτ/Πα

 

μΚαρπών

Κάμψεις Μπα/Πα-Ρόλλερ    

Κοιλιακοί

Κάμψεις 

ΡωμαϊκήΚαρέκλα

Τροχαλ-Ψ

μΚοιλιακ

ΠαΡοκαν - ΠαΚοιλ    
Άρσεις Ποδιών ΠαΚοιλ - Δίζυγο   μΆρσης Ποδ

Ραχιαίοι

"Καλημέρα"

Μπάρα/Όρθ

 

 

Υπερεκτάσεις ΌργΡαχ   μΡαχιαίων

Μέση

Συστροφές

ΜπαΌρθ

 

 

ΌργΣυστροφών   μΣυστρ
Κάμψεις Κορμού Πλάγ

Αλρ/Όρθ - ΜπαΌρθ

   
Άρσεις Θανάτου Μπα/Κλούβα Σκουώτ    

Γλουτοί

Προβολές

Μπα/Όρθ

 

 

Σκουώτ Μπα/Σμιθ-ΡάφιαΣκούτ μΓλουτΌρθ μΓλουτΞαπλ
Κάμψεις ΒάρΠοδ μΓλουτΣκυφ  

Τετρακέφαλοι

Εκτάσεις

ΌργΤετρακ

μΤετρακ

μΧακΣκουώτ

Δικέφ-Ποδιών

Κάμψεις

ΌργΔικΠο

μΔικΠοΞαπλ

μΔικΠοΌρθ

Προσαγωγοί

Κάμψεις

 Ελατήρια

Τροχαλ-Χ

 

  μΠροσαγ μΓλουτ

Απαγωγοί

Εκτάσεις

 

Τροχαλ-Χ

μΑπαγ

  μΓλουτ

Πόδια Γενικά

Σκουώτ

Μπα/Ξυλ

 

 

Μπα/Σμιθ/Ξυλ   μΣκουώτ
Πιέσεις Ποδιών ΌργΠιΠο45°   μΠιΠο45°

Γάμπες

Κάμψεις

Μπα/Ξύλ

μΓαΚαθ

μΓαΌρθ

 

Ο Πίνακας είναι πιστεύουμε αυτονόητος για τους ειδήμονες:

Για παράδειγμα, αν θέλουμε να γυμνάσουμε Στήθος, κάνουμε Πιέσεις Επικλινείς με Μπάρα στον Πάγκο τον Επικλινή ή στη Μηχανή Σμιθ.

Αν θέλουμε να γυμνάσουμε Τρικεφάλους, κάνουμε Πιέσεις στην Ψηλή Τροχαλία ή στη Μηχανή Τρικεφάλων.

Αν θέλουμε να γυμνάσουμε Δικεφάλους Ποδιών κάνουμε Κάμψεις στη Μηχανή Δικεφάλων Ποδιών.

Αν θέλουμε να γυμνάσουμε Πόδια Γενικά κάνουμε Σκουώτ (Βαθιά Καθίσματα) με μια μπάρα στους ώμους, πατώντας τις φτέρνες σε ένα ξύλο 2-3 εκατοστών ή κάνουμε Πιέσεις στο Όργανο Πιέσεων Ποδιών 45 μοιρών (Πρέσσα Ποδιών) ή, ακόμα, κάνουμε Πιέσεις Ποδιών στη Μηχανή (πλάγια ή οριζόντια) Πιέσεων Ποδιών.

 

Τέλος, ένα μικρό γυμναστήριο μπορεί να αρχίσει τη λειτουργία του με Αλτήρες, Ελεύθερα Βάρη και τα όργανα της στήλης Όργανα. Ένα μεγαλύτερο και πιο πλήρες γυμναστήριο πρέπει να έχει και τις Μηχανές (Α), ενώ ένα απόλυτα πλήρες γυμναστήριο πρέπει να έχει όλες τις μηχανές της στήλης (Α) και μάλιστα μερικές διπλές, και όλες τις μηχανές της στήλης (Β).

Βέβαια και οποιοσδήποτε συνδυασμός των ανωτέρω είναι αρκετός, φτάνει να καλύπτει την εκγύμναση όλων των μυϊκών ομάδων του σώματος.

Βάλτε και 2-3 ποδήλατα, 2-3 ελλειπτικά και 2-3 διαδρόμους και ... καλές δουλειές!!!

 


Αρχική     Επικαιρότητα     Εξοπλισμοί